Influencer marketing – hur kan jag använda det i mitt företag?

Välkommen på Tillväxt Malmös frukostföreläsning på tema influencer marketing.

Influencer marketing är en form av marknadsföring i sociala medier som har vuxit snabbt de senaste åren. Genom att samarbeta med en inflytelserik person, såsom en bloggare, instagrammare eller YouTuber, placerar du ditt företag och varumärke i ett nytt sammanhang. Influencern sprider er produkt eller tjänst till sina lojala följare.

Hur gör man influencer marketing på bästa sätt? Vad måste man tänka på innan man söker kontakt med sociala profiler? Kan man säkerställa att man når rätt målgrupp? Hur utformar man ett samarbete? Vilka lagar och regler finns det att förhålla sig till?

Fot. Zeynep Seitomer

För att svara på alla dessa frågor har Tillväxt Malmö bjudit in influencern Clara Löfvenhamn. Under morgonen kommer hon att prata om lyckade samarbeten och reda ut begrepp som samarbete, ambassadör, PR och så vidare. Det kommer att finnas stora möjligheter till att ställa frågor.

Clara Löfvenhamn är ledarskapsutvecklare och driver ledarskapsbloggen Bossbloggen, och dessutom arbetar hon med att hjälpa andra att bygga sitt varumärke och bli ledande i sociala medier. Bossbloggen har drygt 2000 följare i sina sociala kanaler varje vecka och en del av intäkterna till hennes företag sker via influencer marketing. Hon är även medlem i intresseorganisationen Influencers of Sweden.

Välkommen på vårt frukostföreläsning!

Datum: Torsdagen den 9 november
Frukost: 7.30 – 8.00
Föreläsning: 8.00 – 9.00
Plats: Tillväxt Malmö, Rådmansgatan 9
OSA: senast 1 nov

 

 

Publicerad i
Ver peliculas online